.

~Serahkanlah segala peristiwa yang kita alami kepada ALLAH s.w.t.. Apa pun yang kita terima, kita perlu bertawakal kepada-NYA dan berpegang teguh kepada janji-NYA. Jangan sesekali berburuk sangka kepada ALLAH s.w.t. dan sentiasalah redha pada setiap yang telah ditentukan-NYA. Insya-ALLAH, kita tergolong dalam orang-orang yang mencapai kemenangan.~

Friday, September 23, 2011

BAHAYA BARAH OTAK

Tanda awal barah otak ialah sakit kepala, pandangan kabur, muntah-muntah dan sering lupa. Jika anda ada tanda awal ini sila jumpa doktor segera. Hari ini saya akan kongsi Barah Otak Bahaya Kenapa Terjadi. Ini penyakit senyap yang amat bahaya. Jika teruk sukar nak ubat. Barah otak antara penyakit paling digeruni masyarakat dunia selain barah payudara. Ia boleh menyerang sesiapa tanpa mengira umur dan jantina sama ada kanak-kanak mahupun orang dewasa.

Jenis-jenis kanser Otak
  1. -Supra tentoria (bahagian atas otak)
  2. -Infra tentoria (bahagian bawah otak)
  3.  Kanser pada bahagian atas otak ialah
  4. -Astrocytoma (ketumbuhan otak yang bukan berasal daripada sel-sel saraf)
  5. -Craniopharngioma (berasal daripada saki baki Rathker)
  6. -Kanser kelenjar pinea
Kanser pada bahagian bawah otak ialah;
  1. -Infra tentorial
  2. -Medulloblastoma (belakang otak)
  3. -Cerebeller astrocytoma (ketumbuhan pada serebrum)
  4. -Brain stem glioma (pangkal otak)
  5. -Ependymoma (ketumbuhan serebral yang berasal daripada sel-sel ependimal slia.Ia menyekat cecair serebrospina dan menyebabkan hidrosefulus) jenis yang paling kerap berlaku.

Punca penyakit dan kenapa terjadi ?
  1. -Genetik atau keturunan
  2. -Radiasi pada otak
  3. -Pesakit AIDS,leukimia dan kegagalan buah pinggang kuman? 

Mengikut wikipedia barah otak ialah  merujuk kepada sebarang jisim yang terhasil akibat ketumbuhan luar biasa atau pertumbuhan luar kawal sel

Bagaimana nak rawat? Banyak cara samada cara moden dan rawatan Islam. Prinsip-PrinsipRawatan Bagi Penyakit Kanser

Beberapa kaedah moden telah digunakan untuk merawat penyakit kanser. Antaranya ialah:
1.  Pembedahan
2.  Ubat kemoterapi
3.  Radioterapi 

Rawatan Ayat quran

SENARAI BACAAN AYAT-AYAT PENAWAR UNTUK PENYAKIT KANSER OTAK:

(Pesakit hendaklah berjumpa saya terlebih dahulu sebelum memulakan amalan-amalan ini.)

A. Amalan Minggu Pertama dan Kedua:


1. Surah At-Taubah ayat 46 hingga 59, baca 3 kali selepas solat Magrib atau Isyak dan mohon doa kepada Allah s.w.t.
2. Surah Al-Qasas ayat 51 hingga 59, baca 3 kali selapas solat Subuh atau waktu pagi dan mohon doa kepada Allah s.w.t.

B. Amalan minggu ketiga dan keempat:

1. Surah Ar-Rahmaan ayat 21 hingga 60, baca 3 kali selepas solat Magrib atau Isyak dan mohon doa kepada Allah s.w.t.
2. Surah Al-Anbiyaa' ayat 99 hingga 112, baca 3 kali selapas solat Subuh atau waktu pagi dan mohon doa kepada Allah s.w.t.

C. Amalan minggu kelima dan keenam:

1. Surah Al-Anfaal ayat 41 hingga 46, baca 3 kali selepas solat Magrib atau Isyak dan mohon doa kepada Allah s.w.t.
2. Surah Al-Qasas ayat 25 hingga 33, baca 3 kali selapas solat Subuh atau waktu pagi dan mohon doa kepada Allah s.w.t.

(Ayat-ayat untuk rawatan seterusnya, sila berjumpa dengan hj Lokman Gombak

18 comments:

  1. salam semua… sebenarnya punca utama semua jenis kanser adalah kekurangan Vitamin B17/Amygdalin… boleh buat search di google pasal ubat B17 nie adalah penawar/ubat kepada semua jenis kanser tak kira tahap brape pun.. B17 nie tggi dalam biji aprikot, biji buah2an berry mcm acai berry, burberry, anggur, epal, kacang hijau, ubi kayu, daun sireh, daun belalai gajah, keladi tikus… tu sbb org2 tua dulu kadar kanser sgt kurang sbb mereka mengamalkan makan ubi kayu, daun sireh, ulam2an, keladi.. kita skrg mmg xmakan atau kurang makan bnda2 mcm ni, tu yg kanser terlalu tggi dlm zaman kita… sesiapa yg ingin mendapatkan ubat kanser iaitu B17 + Bromilin + Graviola… boleh hubungi saya 019-9362993, atau emel di hubby_sr@yahoo.com atau join group facebook ‘PENAWAR/UBAT KANSER’.. sesuai utk merawat semua jenis kanser tak kira tahap brape… InsyaAllah boleh sembuh sepenuhnya dlm masa 2-3 bulan sekiranya mengikut tatacara yg betul….

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau untuk penyakit tb juga boleh menggunakan ubat inikah ?? atau ada ubat lain yang ?

      Delete
  2. salam ingin bertanya adakah pesakit yang mengidap penyakit ni selepas die menjalani pembedahan akan lumpuh pd bahagian kaki??? dan adakah die tiada harapan lg untuk berjalan??? mohon bg jawapan tq

    ReplyDelete
  3. berikut adalah testimoni pesakit kanser otak tahap 4 yg sembuh dlm masa seminggu sahaja setelah mengambil penawar kanser B17 + Bromilin + Graviola + Sabah Snake Grass.. sila lihat di sini http://www.facebook.com/groups/197287873647763/433042483405633/?ref=notif&notif_t=group_comment_reply ..

    ReplyDelete
  4. As Salam anak saya yang berusia 4 bulan menghadapi Major Tumor.. apa cadangan? sekarang anak saya ada di hospital di bawah pengawasan doktor neuro

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum, saya mempunyai seorang kawan, dan dia menghidap penyakit Kanser Barah Otak . Katanya, penyakit tersebut baru di stage 1 atau 2 . Adakah dia boleh disembuhkan? Perlukan jawapan dengan segera. Terimakasih

    ReplyDelete
  6. salam... saya mempunyai semua tanda2 kanser di atas... adakah saya perlu untuk pergi ke hospital untuk memeriksa keadaan saya..??? apa yg saya tahu saya mempunyai penyakit magrain... adakah magrain boleh bertukar menjadi kanser??
    perlukan jawapan dengan lebih segera

    ReplyDelete
  7. wslm....saya nasihatkan pergi la buat pemeriksaan kesihatan...kalau kita tahu tahap kesihatan kita lebih awal adalah lebih baik daripada kita tahu lewat....magrin ada banyak sebab tp harus diingati mencegah itu lebih baik daripada mengubati.....

    ReplyDelete
  8. Berkenaan dgn tb....lebih baik jumpa doc +perubtn islam...

    ReplyDelete
  9. Berkenaan dgn tb....lebih baik jumpa doc +perubtn islam...

    ReplyDelete
  10. Alangkah kejamnya ibuibapa anak2 yg menghidap kanser/tumor otak kerana membenarkn kepala anaknya dibedah,menyerahkan anak2 u menjalani kemo/radio sehingga anak2 ini terseksa bertahun2,ada y telah menjadi oku serta menjalani pembedahan berkali2 namun tidak juga berjaya disembuhkan. Tiba2 ada rupanya pesakit kanser otak tahap4 yg boleh sembuh dalam masa seminggu dengan hanya menelan ubat...oh kejamnya aku..

    ReplyDelete
  11. Salam ,saya ingin bertanya adakah Tumor otak stage 4 sangat bahaya ?? Ada ubat tak ??

    ReplyDelete
  12. Wslm..tumor stage 4 sgt bahaya...klu dah stage 4...susah nak jwb...selalunya kena bsedia btemu dgn pencipta....wllaalam

    ReplyDelete
  13. Wslm..tumor stage 4 sgt bahaya...klu dah stage 4...susah nak jwb...selalunya kena bsedia btemu dgn pencipta....wllaalam

    ReplyDelete
  14. Salam anak saya menghidapi Medulloblastoma tahap 4, sudah dibuang ketumbuhan melalui pembedahan dan sudah menjalani rawatan kimoterapi... alhamdulillah anak menampakkan perubahan yang baik...
    Sekarang anak perlu menjalani rawatan radioterapi tapi kami dalam dilema samada nak meneruskan atau tidak sebb memikirkan kesan2 yg akan diterima...
    Adakah boleh saya tidak melakukan radioterapi?

    ReplyDelete
  15. Pepatah ‘mencegah lebih baik daripada merawat’’. Namun realitinya, seringkali berlaku di mana pesakit kanser hanya menyedari bahawa mereka menghidap kanser apabila sudah berada di tahap 4. Gejala-gejala awal kanser sering diabaikan oleh pesakit kerana menganggap simptom tersebut akan hilang dengan sendirinya.



    B17 boleh didapati pada 1200 jenis tumbuh-tumbuhan terutamanya biji aprikot . Nutrien terpenting dalam biji aprikot ialah Amygdalin atau Laetrile yang juga dikenali sebagai Vitamin B17. Vitamin B17 bertanggungjawab memusnahkan sel asing dan mengeluarkannya melalui perkumuhan. Berdasarkan buku yang bertajuk ‘’World Without Cancer’’ oleh G.Edward Griffin, biji aprikot mentah mempunyai kepekatan B17 yang tertinggi jika dibandingkan dengan biji-biji buah yang lain. Malangnya, menurut Dr. Micheal Tait dari Australia, terdapat bukti kukuh bahawa berlaku pengurangan pengambilan vitamin B17 dalam makanan seharian kita yang merupakan penyebab utama seseorang berisiko mendapat kanser.

    BAGAIMANA UNTUK MENDAPATKAN BIJI APRIKOT YANG BERKUALITI TINGGI DARI NEGARA TURKI DAN TERUS KE RUMAH / PREMIS ANDA ?

    Hubungi Saya Sekarang,Saya sedia membantu. 24jam/7hari

    Mohd Roszailan Bin Mat Azmi
    Pengurusan Dan Pemasaran
    SMS / CALL : 019-310 4654
    BLock E-G-06, Flat Hj.Manan,
    Jalan Ciku, 86000 Kluang, Johor.
    http://aprikotb17.webs.com
    facebook.com/antikanser

    ReplyDelete
  16. salam,,saya nak tanya,saya kerap sakit kepala d bahagian belakang n kanan n kiri,saya rasa nak muntah tp blm pernah muntah,kebas badan bila bagun tidur,,,kejang kaki bila waktu tidur,,,apakah ini tanda2 barah otak atau migrain ?apakah memakai kerudung n ikat rambut basah mengakibatkan sakit?atau kerap terkejut waktu tidur?

    ReplyDelete
  17. apa akan jadi pada pesakit selepas pembedahan ?

    ReplyDelete